Zomerkamp 2013 welpen meisjes

welpen-opdracht-zoka2013Dit jaar zijn de welpen meisjes van scouting Rijsbergen een week op zomerkamp geweest in Waalwijk. Daarbij hadden we een bijzonder thema: Feestdagen, iedere dag werd er een andere feestdag gevierd, vooraf was niet bekend wat er de volgende dag zou gebeuren dus het bleef elke dag spannend wat voor feestdag het de dagen er na zou worden.

Op maandag begonnen we met carnaval, alle kinderen kwamen dan ook in carnavalskleren, we deden spelletjes zoals carnavalsdapperdheid. Toen vonden we een brief van professor Chagrijn dat zij onze feestdagen wilden verpesten!

welpen-verkleed-zoka2013Dinsdag was het Pasen maar werden de paaseieren gestolen en de paashaas ontvoerd. Gelukkig vonden we de paaseieren en bleek toen we in de Loonse en Drunense duinen aan het spelen waren dat de paashaas had weten te ontsnappen. We deden spelletjes zoals paashaasje prikken (in plaats van ezeltje prikken).

welpen-zingen-zoka2013Woensdag vierden we verjaardagen en koninginnendag, waarbij we ons eigen gemaakte koningslied zongen voor de ouders en andere groepen tijdens de ouder avond. Maar ook wist professor Chagrijn ons bij het ontbijt te vergiftigen zodat ook wij chagrijnig werden, maar gelukkig duurde dit maar kort en werden we weer heel vrolijk en maakte we onze eigen rood-wit-blauw taart en mini oranje tompoezen. Samen met de welpen jongens deden we een sluipspel en mochten we de leiding besluipen. Maar wat nog leuker was toen we omwisselde en wij de leiding mochten afschijnen!

Je zou het niet verwachten, maar op donderdag tijdens sinterklaas was het zo warm dat we heel de dag lekker zijn gaan zwemmen in Sprang-Capelle. ’s Nachts werden we meegenomen met onze leiding en vonden we een bijzondere citroen, helaas liepen we wel heel erg verkeerd en moest de leiding die niet was meegenomen ons ophalen!

Vrijdag was het weer heel warm. Als thema hadden we die dag kerstmis, dus in plaats van een sneeuwballen gevecht werd dit een waterballonnen gevecht waarbij niemand droog bleef. We maakte een drankje om professor Chagrijnig vrolijk te maken. En toen zij in de middag kwam klagen over het laai van ons omdat we zo vrolijk waren, konden wij haar met een smoes het drankje laten drinken.. En gelukkig het hielp! Samen vierden we met de welpen jongens dat het probleem was opgelost met een BBQ! ’s Avonds bij het kampvuur was er “vuurwerk” vanwege oud en nieuw en hebben we het nieuwe scouting seizoen ingeluid.

Na een geslaagd kamp werden we op zaterdag opgehaald door onze ouders, het was erg leuk geweest maar we waren er allemaal toch wel erg moe van geworden! Ondanks dat we met een kleine groep waren hebben we er samen en soms met de welpen jongens (die op dezelfde locatie zaten) er een groot feest van gemaakt!

Ben jij 7 tot 11 jaar en wil je de groep komen aanvullen of ben je nieuwsgierig geworden? Neem dan een kijkje op onze website: www.scoutingrijsbergen.nl of neem contact op via welpenmeisjes.rijsbergen@hotmail.com en kom vrijblijvend drie maal gratis kijken.
Ons nieuwe seizoen begint vanaf zaterdag 17 augustus. Iedere zaterdag ochtend van 9:30 – 11:30 uur bij de blokhut naast de kinderboerderij.