Welpen behalen pionierinsigne.

Binnen scouting wordt er gebruikt gemaakt van pionieren. Dit is het aan elkaar knopen van palen met touw. Hiermee kan je allerlei dingen bouwen. De gidsen en verkenners pionieren bijvoorbeeld altijd zelf hun keuken op kamp. Maar er kan ook gedacht worden aan familieschommels, katapulten, torens, glijbanen, echt vanalles!

De welpen verdienen ongeveer twee keer per jaar een insigne, een plaatje wat op hun scoutfit bevestigd kan worden. Dit keer werd er hard gewerkt voor het pionierinsigne. Dit is eigenlijk een insigne voor oudste welpen, omdat het zo lastig is, maar iedereen heeft er hard voor gewerkt en de resultaten zijn verbluffend! Na hard oefenen is er afgelopen zaterdag een bank gepionierd die een tijdje blijft staan op het scoutingterrein. Ben jij ook benieuwd hoe deze eruit ziet? Kom dan eens langs op zaterdagochtend en doe met ons mee!

Zaterdagochtend van 9.30 – 11.30 uur bij de Blokhut, naast de Kinderboerderij in Rijsbergen. Neem vooraf even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571. Kijk ook eens op onze site www.scoutingrijsbergen.nl