Drukte en gezelligheid bij de welpen meisjes

De welpen meisjes van Scouting Rijsbergen hebben afgelopen zaterdag een hele andere zaterdag dan anders gehad. De meiden in de leeftijd van 7 t/m 11 jaar mochten namelijk zoveel mogelijk vriendinnetjes meenemen als ze wilden. Daarnaast duurde de club tot 16.00u, die normaal van 09.30u tot 11.30u is. Het was bij de welpen meisjes weer tijd voor hun vriendinnetjesdag!

Om kennis te maken met elkaars vriendinnetjes zijn ze de dag begonnen met een gezellig kring spel, ‘telefoneren’ genaamd. Daarna werden de handen uit de mouwen gestoken en werd er een verse kwarktaart gemaakt. Omdat deze een tijdje in de koelkast moest staan, hebben de kinderen in de tussentijd allerlei spelletjes gedaan. Terwijl de regen op het dak tikte, werd er binnen enthousiast heen en weer gerend bij het borden-roofspel. Daarbij moest de ene helft van de groep hun borden verdedigen en de andere helft ging borden proberen te pakken. Na het spannende roofspel werd het gezelschapsspel ‘Boonanza’ gespeeld.

Ook de welpen jongens hadden afgelopen zaterdag hun vriendjesdag. De jongens en meisjes hebben samen nog het weerwolvenspel gedaan en ondertussen werd de taart uit de koelkast getoverd. Iedereen heeft heerlijk gesmuld van de eigen-gemaakte kwarktaart. Om de dag af te sluiten werd buiten nog het ruige spel ‘Britse Bulldog’ gespeeld en ook het spel ‘aarde water lucht’. Ben je nieuwsgierig geworden naar foto’s van deze gezellige speldag? Bekijk ze dan in het fotoalbum! Voor meer info kun je ook altijd contact opnemen met de leiding, via welpenmeisjes.rijsbergen@hotmail.com