Voorbereiding kerst in volle gang bij Scouting Rijsbergen

Nu de sint weer uit het land is, zijn de voorbereidingen voor kerst weer gestart. Ook bij Scouting Rijsbergen zat de kerstsfeer er al goed in. Komend weekend is het weer kerstmarkt bij Amarant in Rijsbergen, waar Scouting Rijsbergen ook aanwezig zal zijn met een kraampje. De speltakken hebben allemaal flink hun best gedaan om wat leuks te maken voor die markt.

De bevers hebben hele mooie houten versiersels geschilderd met prachtige glitterverf. Bij de welpen en verkenners zijn er creatieve voorwerpen gemaakt voor in de boom van klei, en de gidsen hebben bijzonder vettige versiersels gemaakt die met kerst te maken hebben. Als je wilt zien wat er allemaal precies gemaakt is, raadt Scouting Rijsbergen je aan om komende zaterdag tussen 17.00 en 20.00 even langs te komen op het Lindekensplein bij Amarant. Daar zijn de gemaakte versiersels te koop tegen leuke scouting prijzen.

Bij de plusscouts en bij de explo’s werd er nog een laat cadeauspel gespeeld. Beide groepen hebben het bekende dobbelspel gedaan, maar dan in een ganzenbord variant. Uiteindelijk ging iedereen naar huis met leuke, soms nuttige, en soms wat minder nuttige cadeaus. Na de bijeenkomsten was er nog even tijd voor een hapje en een drankje samen, erg gezellig!

Lijkt het je nou leuk om eens te komen kijken, mee te knutselen of mee te spelen? Kom dan vooral eens kijken op zaterdagochtend van 9.30-11.30 (voor kinderen t/m 15 jaar). Ben je ouder dan 15 jaar en lijkt het je leuk om mee te doen met de programma’s bij de explos (t/m 18 jaar) of bij de plusscouts (vanaf 18 jaar)? Deze groepen draaien op vrijdagavond, vanaf 20.00 tot ongeveer 22.00. Neem van tevoren even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571 (secretariaat).