voor iedereen wat leuks bij Scouting Rijsbergen

Afgelopen zaterdag hebben de verschillende groepen bij Scouting Rijsbergen weer hun wekelijkse opkomsten gedraaid. Het was wel duidelijk dat de Sint weer in het land is, want er werd volop gebakken en gegeten!

De welpen hebben samen met de leiding pepernoten en speculaas gebakken. Na het maken van het beslag hiervoor werd de oven aangezet en werden er heerlijke pepernoten en speculaas gebakken. De welpen hebben er erg van genoten, en ook de leiding kon erg genieten van de restjes na de bijeenkomst.

De verkenners en gidsen hebben samen een puzzeltocht door Rijsbergen gedaan. In vier groepen moesten ze de verschillende posten bezoeken door middel van het oplossen van alle puzzels. Hierbij waren de locaties verstopt in gebarentaal, morsecode, cijferpuzzels en woordzoekers. Op de fiets gingen ze van post naar post, waarbij het natuurlijk de bedoeling was om zo snel mogelijk te puzzelen en door te gaan naar de volgende post. Bij iedere post konden ze een hint ophalen voor de eindlocatie, waar snoepjes en ranja te verdienen waren. Na bijna 2 uur puzzelen en fietsen is het één groepje gelukt om op tijd de eindlocatie te halen!

Bij de explorers verzint de leiding het programma niet, maar doen de explorers dat zelf. Afgelopen vrijdag hebben zij “iemand is hem niemand is hem” gespeeld, samen met de leiding. Wel een speciale variant: er waren twee ballen in het spel, met eentje mocht gegooid worden en met de ander alleen geschopt. Na een korte pauze hebben ze daarna nog het wasknijperspel gespeeld. Daar kwam veel geduw, getrek en gestoei bij kijken, en was een erg leuke afsluiting van de bijeenkomst.

Lijkt het je nou leuk om eens mee te komen doen bij één van de speltakken bij Scouting Rijsbergen? Dat kan! Ervaar zelf hoe het is om je eigen pepernoten te bakken of om een tocht te lopen, en maak je eigen programma’s bij de explorers. Niks is te gek! Als je interesse hebt, neem even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571 (secretariaat).