Verkenners en gidsen kijken terug op een superleuk pinksterweekend

Een weekend met een dag extra is natuurlijk ideaal voor een kamp. Zo kun je er langer van genieten. En genieten hebben de scouts van Scouting Rijsbergen zeker gedaan!

meikamp_2013

De jongens en meisjes in de leeftijd van 10 tot 15 jaar hebben vier dagen lang mogen genieten van leuke spellen, lekker eten, de omgeving en elkaar. In Alphen bij recreatieplas ’t Zand hebben ze in groepjes hun tenten opgezet om er van vrijdag tot en met maandag vooral niet te veel in te slapen. Overdag varieerde het programma van simpele bosspellen tot een heuse geocache en lekker kliederen bij de zwemplas. ’s Avonds werd er iedere keer zelf gekookt en het resultaat was telkens weer verrassend lekker. Na het afwassen werd er vaak begonnen met een avondspel; een tactisch sluipspel, een grappig geluidenspel of een dropping in het donker.

Ter afsluiting was er altijd een kampvuur en na wat chipjes en warme chocomelk kroop iedereen zijn of haar slaapzak in. Vaak gaan de jongens en meisjes apart op kamp maar ze vonden het onwijs gezellig om ditmaal samen weg te zijn. Ze kunnen daarom ook haast niet wachten om komende zomer een week met zijn allen op kamp te gaan naar Monschau, Duitsland!

Ben jij benieuwd naar de verhalen van de kinderen zelf of zou je zelf graag een keer zo’n leuk kamp meemaken? De gidsen en verkenners komen elke zaterdagochtend bij elkaar van 09:30 tot 11:30 in de blokhut te Rijsbergen, ze zien je daar graag!