Uit eten bij de kabouters

Dit is wat de moeders van de kabouters afgelopen vrijdagavond hebben gedaan. De kabouters hebben afgelopen vrijdag voor hun moeders gekookt. Ze hebben een 4 gangen menu klaar gemaakt.

cimg1820

Alle moeders waren afgelopen vrijdag uitgenodigd om te komen dineren op het scoutinggebouw. De kinderen hadden zich de 2 uur ervoor uitgesloofd in de keuken om iets lekkers op tafel te zetten voor hun moeders, waarna een gezamenlijke maaltijd gegeten werd.

De kinderen hadden een zalmcocktail, vermicellisoep, macaroni en saroma klaar gemaakt. De taken werden verdeeld zo dat iedereen iets te doen had. De kinderen hebben alles helemaal zelf gemaakt, met een beetje begeleiding natuurlijk. Na het eten gaven de meeste ouders toe positief verrast te zijn door het eindresultaat. Na een lekkere maaltijd hebben de kabouters nog een paar spellen met hun ouders gedaan. Ze zijn daarna voldaan naar huis gegaan.

cimg1825

Wilt uw dochter ook eens meekijken, dit is altijd mogelijk op zaterdag van 9.30 tot 11.30 op het scoutinggebouw. We hebben binnenkort, 17 april, ook een vriendinnetjesdag waar meisjes tussen de 7 en de 10 welkom zijn.