Wat doe je bij Scouting Rijsbergen? Sinds 2016 ben ik Explo-begeleiding en sinds 2017 draai ik tijdelijk de Bever speltak. Naast leiding ben ik ook actief binnen het bestuur van Scouting Rijsbergen en ben ik ook nog actief binnen de regio “Scouting de Baronie” waar wij als scoutinggroep onder vallen. Hier organiseren we met een team de kaderdagen (trainingen/workshops) voor alle leiding binnen de regio. Hoe lang ben je al bij Scouting? Sinds mijn 7e levensjaar ben ik lid van Scouting. Vanaf de welpen heb ik alle speltakken doorlopen. In 1998 ben ik als leiding begonnen bij de Welpen. Na een paar jaar ben ik Verkenner leiding geworden, vervolgens Gidsen leiding, nu sinds enkele jaren Explo-begeleiding en daarnaast nu tijdelijk Beverleiding. Wat maakt scouting leuk voor jou? Zelf heb ik altijd een ontzettend leuke tijd gehad bij de Scouting en nog steeds. Ik wil mij dan ook inzetten om alle kinderen dezelfde beleving te kunnen geven samen met vriendjes en vriendinnetjes.  Het is erg mooi om de kinderen samen te zien werken en te zien groeien binnen elke speltak. Bij elke speltak zijn er weer mooie nieuwe uitdagingen. Uiteindelijk hopen we dat alle leden alle speltakken doorlopen en uiteindelijk als een fanatieke leiding een speltak gaan draaien. Wat doe je in het dagelijks leven? Voor mijn werk ben ik actief binnen het Creditmanagement. Daarnaast doe ik in mijn privé tijd graag verre reizen maken, motorrijden, lange afstandswandelingen, mountainbiken, groepsfitness en kamperen Waar mogen ze je ’s nachts voor wakker maken? Het beste kunnen ze mij gewoon lekker laten slapen maar als ik dan toch een keuze moet maken dan mag het voor een heerlijk gekruide Shaslick van de grill. Die is altijd lekker!! Wat is het leukste/gaafste dat je ooit gedaan hebt bij de scouting? We hebben ondertussen al zoveel leuke dingen gedaan maar 1 van de recentste leuke ervaringen was toch wel de uitwisseling met een groep in Tsjechië tijdens ons Explo-zomerkamp. Voor mij en voor de Explorers was het erg leuk om hun verhalen aan te horen en te ervaren hoe hun het Scouting-spel beleven. We hebben overnacht in houten tent-hutjes en op pallets geslapen met een schuimrubber matras, maar het was uniek. Vooral het zingen bij het kampvuur heeft bij vele wel een indruk achter gelaten. Je verstaat er echt totaal niets van maar hoeveel passie ze geven, echt super! Denk dat het voor vele een mooie ervaring was.