Scouting Rijsbergen zichtbaar in het dorp.

Thijmen in actie

Afgelopen weekend was een druk weekend voor zowel de leden als de leiding van Scouting Rijsbergen. Velen van ons waren dan ook in het dorp te zien. De welpen jongens hebben allemaal hun sportinsigne behaald door mee te gaan op weekendkamp met als thema ‘sport’. De mannen hebben zelf een spel bedacht, een estafette gedaan en hun sportkennis getest met een leuke quiz. Ook heeft iedereen heel hard hun best gedaan tijdens de St. Bavoloop! Deze knappe prestaties werden beloond met een mooi insigne voor op de scoutingblouse.

Bij de finish van de St. Bavoloop stonden de verkenners van Scouting Rijsbergen. Zij hebben hard meegeholpen met het goed laten verlopen van de loop, een leuke activiteit! Op zaterdag hebben ook twee gidsen en twee van hun leiding meegelopen met de Kennedymars. Bij de scouting worden er vaker leuke tochten georganiseerd en gelopen, maar dit waren veel grotere afstanden waar hard voor getraind was. Lieke en Nienke liepen de 40 km en Stephano en Roos hebben zelfs de 80 km gelopen! Super knap gedaan allemaal!

Tijdens de braderie in de St. Bavostraat in Rijsbergen was Scouting Rijsbergen ook aanwezig. Er stond verschillende leiding bij een kraampje waar speciale scoutingkoekjes gemaakt konden worden, een zelf gebrande marshmallow tussen twee koekjes, heerlijk! Ook konden er herinneringen opgehaald worden met foto’s van vroeger en was er informatie voor nieuwe leden. Heb jij ons nou niet gezien zondag en wil je toch graag komen ervaren wat scouting inhoudt? Neem contact op voor meer informatie via info@scoutingrijsbergen.nl.