Scouting 100 jaar: weekendje in Hotel De Blokhut

Vrijdag

Hallo, ik ga je een verhaal vertellen over 10 Explo’s die door weer en wind een kamp moesten overleven. Ik weet het nog alsof het vorige week was… Wij moesten s’avonds zo rond een uur of acht onszelf aanmelden voor wat een luxe weekend in Hotel de Blokhut zou gaan worden. Het was al verdacht dat we zelf een heleboel spullen mee moesten nemen, maar later bleek dat we nog in een tentje gingen slapen ook. Dus voor zover het hotel.

Nadat wij onze spullen klaar hadden gelegd in onze ‘’luxe warme’’ tentjes verzamelde alle speltakken van scouting in de ruimte van de welpen. Daar kregen we te horen waarom het hotel er zo sjiek uit zag. Er werd verteld dat ze krap bij kas zaten en dat wij ze er bij moesten helpen. Maar wij, de Explo’s, kregen een andere opdracht. Wij moesten door het weekend heen een moord oplossen.

Toen we een paar spelletjes hadden gespeeld met de jongere scouts, gingen we rustig ons koude tentje in, terwijl alle leiding lekker warm bij de kachel in onze ruimte lag. Wij hebben met alle kracht die wij hebben de ijskoude nacht overleefd. Maar in de ochtend waren wij tot onze verbazing nog maar met 9 Explo’s. De kou had al een slachtoffer gemaakt.

vossen boef washok

Zaterdag

Na een beetje slapen kwamen wij zo fris als een ijsklontje uit onze bedjes, om daarna een dobbelspel te spelen met de hele scouting. Er werd steeds 1 persoon uitgekozen uit de hele groep om te gooien. En daarna moest die dan ook nog een leuke opdracht doen, zoals alle namen van de bevers achterstevoren noemen.

Verder die dag kregen wij enveloppen met aanwijzingen voor onze moord mee op te lossen. Ondertussen werd het volgende programma al uitgelegd voor de hele scouting, we werden in groepjes opgedeeld en gingen spelletjes spelen, zoals een dweilrace, hindernissenbaan, estafette en meer.

Onze maagjes begonnen te rammelen, dus we zijn toen maar eventjes gaan eten. Om daarna alvast onze kleren aan te trekken voor de vossenjacht. Iedereen had een origineel kostuum en een aparte opdracht, we hadden Harry Munisch, een cowgirl, een kerel in een oranje overal enzovoorts.

Wij Explo’s zijn hongerige mensen, dus gingen we weer eten. Om daarna een spooktocht voor te bereiden, die we later die avond gingen houden. Eerst hadden we een touwen/ zeilenparcours door een bosje, dan hadden we twee gekken die op je af komen lopen en als laatst een touw met een bevroren pop eraan. Een geslaagde avond, er zijn zeker wat onderbroeken vuil geworden. HaHaHa

Toen we klaar waren met ‘die kindjes bang te maken’ gingen we terug naar de Blokhut, waar een verrassing stond te wachten. Wij moesten naar het washok gaan, waar het zou gaan gebeuren. We liepen het washok binnen waar het helemaal niet slecht was, het was zelfs best wel goed, beter dan onze tentjes in ieder geval.

Wij konden na een warm voetenbadje en honderd snacks later, werden we het washok uitgeschopt om in onze tentjes te gaan slapen.

Zondag

Zondag hebben we niet zo denderend veel gedaan, we hebben zelfs uitgeslapen. Nadat we de moord hadden opgelost en weer hadden gegeten. Konden we onze spullen opruimen en een spectaculaire show zien van het einde van het verhaal van de andere groepen. En nieuwe leiding was geïnstalleerd konden we naar een warm huis met een warm bed. Om bij te komen van het weekend.foto’s van dit enerverende weekend zijn hier te vinden.

spelletjes