Wat doe je bij Scouting Rijsbergen?

Ik ben teamleider bij de Bevers, lid van de plusscouts en ik regel zaken voor PR, dus berichten opstellen voor Facebook / Instagram / Bode / Website.

Hoe lang ben je al bij Scouting Rijsbergen?

In 2006 ben ik zelf begonnen als Bever, en ben ik alle speltakken afgegaan. Sinds 2017 ben ik leiding, en sinds 2020 ben ik teamleider bij de Bevers & PR creator.

Wat doe je in het dagelijks leven?

Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar van mijn studie ‘Bedrijfsadministrateur’ en ‘Junior Assistent Accountant’. Naast Scouting wandel ik graag lange afstanden, reis/kampeer ik graag en fiets ik graag een rondje met de mountainbike.

Waar kunnen we je ‘s nachts voor wakker maken?

Een uitgebreide kaasplank, of een stedentrip.

Wat is het spannendste wat je hebt gedaan of meegemaakt?

Zeker weten de spooktochten! Regelmatig werd er een georganiseerd. Sinds een paar jaar ben ik zelf ook ‘spook’, dus nu mag ik andere Scouts laten schrikken…

Wat is het leukste/gaafste dat je ooit gedaan hebt bij de scouting?

Bij de explo’s heb ik een heleboel leuke kampen beleefd, maar vooral de zomerkampen blinken uit. Zo ben ik in Brexbachtel (Duitsland), Tišnov (Tsjechië) en Dudelange (Luxemburg) geweest. Tijdens deze kampen heb ik grotten en ruïnes bewonderd, een mijn bezocht, kazematten & catacombe gezien, en veel gebruik gemaakt van de hoogteparcours. In Tsjechië hebben we een uitwisseling gehad met een lokale scoutinggroep, we hebben daar o.a. in hutjes geslapen en gezongen bij het kampvuur. De ervaring van een buitenlandse scoutinggroep aan zich was al geweldig!