Overvliegweekend met open dag staat weer voor de deur

Komend weekend is het weer zover: het jaarlijkse overvliegweekend bij Scouting Rijsbergen. Tijdens het overvliegweekend is de open dag ook te bezoeken, op zaterdag van 14.00-16.00.

Overvliegweekend

In het overvliegweekend vliegen de oudste kinderen van hun oude speltak naar de nieuwe speltak. De oudste bevers worden welpen, de welpen worden scouts en de scouts worden explorers. Bij het overvliegen worden de kinderen door hun ouder speltak uitgezwaaid, en aan de andere kant van het gepionierde object weer opgevangen door de nieuwe speltak. Een nieuw avontuur gaat voor ze van start, als jongste bij de nieuwe speltak.

Open dag

Ook is er op zaterdag 16 september een open dag bij de scouting, van 14.00-16.00. Tijdens deze open dag kunnen de verschillende activiteiten van scouting bezocht worden, en kan er mee worden gedaan met allerlei verschillende activiteiten. Tijdens de open dag staat de leiding klaar om vragen te beantwoorden en de bezoekers verder te helpen op het gebied van scouting. Al met al is het zeker de moeite om even te komen kijken, al is het alleen maar om de overvliegactiviteit even te zien en wellicht te testen.

Komend weekend wordt dus een erg leuk weekend bij scouting Rijsbergen, met de open dag en het altijd speciale overvliegen op het programma. Zondag aan het eind van de ochtend zal het overvliegen plaatsvinden, wat ook gelijk het einde van het weekend zal betekenen voor de jeugdleden. Mocht je het niet redden om bij de open dag te komen kijken, kom dan gerust eens kijken op zaterdagochtend! De normale bijeenkomsten zijn van 9.30-11.30. We horen het graag even van tevoren als er iemand komt kijken. Neem daarvoor contact op via mail: info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571.