Scouting Rijsbergen bestaat uit ongeveer 80-100 leden die samen een geweldige vrije tijd hebben.

Iedere week wordt er een afwisselend programma georganiseerd, wat gericht is op desbetreffende leeftijdsgroep. Scouting Rijsbergen heeft de volgende speltakken:

De speltakken zijn ingedeeld per leeftijdsgroep. Zie daarvoor de kopjes aan de rechterkant van de website. Een groep vrijwilligers zorgt voor het programma van de zeven speltakken. De vrijwilligers vormen de leiding en worden ondersteund door het bestuur. De leiding volgt regelmatig training om hun kennis en vaardigheden te vergroten.

Daarnaast kun je tijdens onze kampen écht je grenzen verleggen: Er wordt een uitdagend verhaal verteld en daar omheen beleef je allerlei spannende activiteiten. Je overnacht een paar nachten met z’n allen in een gebouw of in een tent. Het kampverhaal en de invulling daarvan is afhankelijk per leeftijdsgroep. Dat geldt ook voor het aantal nachten en de vorm ervan.

De Bevers, Welpen, Gidsen, Verkenners en Explo’s betalen per jaar 2 x €75,- aan contributie.

Voor het deelnemen aan de zomerkampen van wordt een finaciële bijdrage gevraagd per persoon. Voor de Bevers/Welpen/Gidsen zal het bedrag grotendeels gelijk zijn. Voor de Explo’s wordt per jaar bekeken hoe hoog de bijdrage aan de kampkosten zullen zijn, vanwege hun soms verre reizen en bijzondere programma’s.

Iedereen draagt een ‘scoutfit’: herkenbare Scoutingkleding.

We hebben een eigen gebouw, spel– en kampeermateriaal.