Ervaar hoe leuk het is om met je team wekelijks waardering te krijgen voor je inzet. Onze leden zijn altijd op zoek naar enthousiaste leiding, die van een geintje houden, maar ook verantwoordelijkheid kunnen dragen. Weet je niet of het begeleiden van onze jeugdleden je ligt? Eens komen kijken of (maatschappelijke) stage lopen voor je school of opleiding kan ook. Stuur een mailtje naar het secretariaat; info@scoutingrijsbergen.nl

Om alle leden een geweldige vrije tijd te bieden is de inzet van vrijwilligers van belang. Er zijn drie groepen vrijwilligers die hun bijdrage leveren aan Scouting Rijsbergen:

1-Leiding: iedere week zijn er bij elke speltak vrijwilligers actief, die zorgen voor een afwisselend, uitdagend, maar verantwoord programma.

2-Bestuur: het bestuur zorgt voor de randvoorwaarden: een gebouw, materialen, contacten met de omgeving en ‘bewaking’ van de kwaliteit.

3-Plus-Scouts: dit zijn volwassen leden die de groep ondersteunen met onderhoud en beheer, als kampleiding optreden of op een andere manier een bijdrage leveren aan de groep.

Onderlinge gezelligheid is ook erg belangrijk bij Scouting Rijsbergen. De leiding onderneemt meerdere malen per jaar leuke activiteiten samen. Zo gaan we bijvoorbeeld één keer per jaar met z’n allen een weekend met de leiding weg of we gaan naar een leuk feestje/festival.

Het is ontzettend leuk om vrijwilliger te zijn, maar vrijwilliger zijn is niet vrijblijvend. Van iedereen wordt inzet verwacht en afspraak is afspraak. Daarnaast is een verklaring omtrent het gedrag (VOG, een verklaring van het ministerie van justitie dat je geen strafblad hebt) verplicht voor alle nieuwe vrijwilligers. Daarnaast worden er zowel vanuit Scouting Nederland trainingen en cursussen aangeboden.