Scouting is de grootste jeugdorganisatie van Nederland. Zoals er binnen onze speltakken veel wordt samengewerkt, zo ben je als scoutinglid ook onderdeel van een veel groter geheel.

Ongeveer 125duizend Nederlandse scouts snappen precies welke geweldige hobby jij hebt. Wereldwijd zijn er meer dan 20miljoen scouts, waaronder ook veel bekende mensen. Onze Koningin is vroeger kabouter geweest. Prinses Maxima is nu onze ‘beschermvrouwe’.

Met zijn allen kunnen we geweldige activiteiten organiseren. Het is zo enorm bijzonder om met honderden, soms zelf duizenden medescouts een kamp of feest mee te maken. Daar kan niets tegenop. Onze groep doet actief mee aan de activiteiten van onze scoutingregio. Zo mogelijk sluiten we aan bij de grootste landelijke activiteiten. Diverse leden bezochten ook internationale kampen, zoals de wereld jamboree.

logo_scouting