• Mannen en vrouwen vanaf 18 jaar
  • Twee keer per maand op vrijdagavond van 20:00 tot 22:00u
  • Kamp: weekendkamp
  • Contactpersoon: Laura Valentijn-Brabers

Plusscouts ondernemen hun eigen activiteiten. Dat zal voornamelijk afhangen van het eigen initiatief en de behoefte om samen activiteiten te ondernemen. Twee keer per maand vindt er een bijeenkomst plaats waarbij een paar leden een leuk programma voorbereiden.

Scouting Rijsbergen ziet in de oprichting van de Plusscouts een unieke kans om oud-leden en geïnteresseerden te betrekken bij de activiteiten van en voor de jeugd. Vooral omdat gebleken is, dat niet iedereen de tijd kan of willen opbrengen om fulltime staflid te zijn, maar wel lid zijn van Scouting Rijsbergen. Als Plusscout ben je dan buitengewoon lid van Scouting Rijsbergen en van Scouting Nederland.

Je bent 18 jaar of ouder, hebt geen vaste scoutingfunctie in de groep, maar je bent eventueel wel inzetbaar als je dat wilt. Bijvoorbeeld bij uitdagende activiteiten, evenementen of je ondersteunt een speltak bij een weekend of programma. Ook op grotere scoutingactiviteiten zou je hulp kunnen verlenen op bepaalde gebieden (bijvoorbeeld EHBO) bij scoutingactiviteiten. Allerlei vormen zijn daarbij denkbaar.

Scouting Rijsbergen verwacht dat de Plusscouts bereidt zijn af en toe te helpen bij activiteiten en kampen van de speltakken of bij het onderhoud van het gebouw. Vrijwilligers zijn schaars, maar via de Plusscouts is het toch mogelijk om mensen te betrekken bij Scouting Rijsbergen.

Laat het kind in je los!