Je (M/V) bent in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar en hebt ondertussen al wat scouting– en levenservaring opgedaan. Je mag het nu zelf gaan bepalen… bij de explorers ga je namelijk zelf je programma’s en kampen voorbereiden.

Wil je eens een spannende droptocht? Of liever een actief spel of een avond vol met grappige opdrachten? Waar moet je rekening mee houden tijdens het organiseren van deze activiteiten? Hoe regel je de financiën? Wat komt er bij kijken als je naar de Ardennen op kamp wilt? Je gaat het samen uitzoeken en er achter komen!

Bij de explorers kan dus écht bijna alles: zo lang je het zelf, op verantwoorde wijze, georganiseerd krijgt. Als explorer kun je terugvallen op de begeleiding. De begeleiding bestaat uit ervaren scouts, die je met raad en daad kunnen bijstaan. Ook zijn zij het ‘vangnet’ als het gaat om regelen, het nakomen van afspraken en het checken van de veiligheid.

Vind je grenzen en verleg ze! Samen beleef je meer!