Hit 2012

De zaterdagochtend in het paasweekend was het al vroeg dag bij enkele leiding van scouting Rijsbergen en scouting Frederik Hendrik thuis. Na weken wachten was het eindelijk zover. HIT 2012 was een feit. Om 8:24 uur begon de treinreis naar ’t Harde in Oost-Nederland, wat het begin was van een prachtig weekend. Bij aankomst leerden ze verschillende andere leiding kennen en kon het weekend beginnen.

Met de tassen op de rug liep de jeugdleiding via posten naar de eindlocatie te Nunspeet. Na een welverdiende maaltijd, was het tijd voor en muziekquiz en een groots kampvuur. De volgende ochtend stond de leiding om 11:00 uur al bij de volgende post, waar zij met de bus naar Leusden werden gebracht. Met een heerlijke zelf-gedraaide suikerspin achter de kiezen kon de reis voortgezet worden naar Soest-Zuid, Amersfoort, Utrecht en Maartensdijk. Ook deze tweede dag waren er op de posten weer gave spellen aanwezig. Aangekomen op de overnachtinglocatie sloeg Scouting Rijsbergen hun tentjes voor de tweede maal op en aten hun buikjes weer heerlijk rond. ’s Avonds kwam er een live-bandje uit de streek langs waar iedereen van heeft genoten. Toen tegen 1:00 uur het bandje vertrok, hadden deze Brabanders nog geen zin om te gaan slapen, dus vroegen zij bij de DJ vele carnavalsliedjes aan en maakten het zo nog erg laat. De laatste dag ontwaakten zij en werd de reis vervolgd naar het mediapark in Hilversum waar zij het weekend afsloten. Voldaan ging de jeugdleiding met veel nieuwe vrienden op de trein terug naar huis, op naar hometown Rijsbergen. Onderweg stapten steeds meer mensen uit, tot de eindbestemming Breda was. Eindelijk konden deze gezellige fanatiekelingen gaan uitrusten in hun eigen bed!