Het Jungle Restaurant van Scouting Rijsbergen opent haar deuren

Een paar weken geleden was het dan zo ver, de welpen van Scouting Rijsbergen konden laten zien wat ze allemaal hadden geleerd afgelopen weken. We zijn twee opkomsten druk bezig geweest met het treffen van voorbereidingen om het tijdens de laatste opkomst groots af te sluiten.

image001Yes! Weer een insigne erbij op de blouse! Alle welpen van Scouting Rijsbergen hebben in drie opkomsten hun kookinsigne weten te verdienen met z’n allen. Tijdens de eerste opkomst zijn we begonnen met het samenstellen van een prachtig menu. Het voorgerecht was champignonsoep met verse champignonnen, het hoofdgerecht was pizza en het nagerecht Rocky Roads met een bolletje vanille ijs. Hiervan hebben alle welpen een mooie menukaart gemaakt en prachtig versierde placemats erbij. Tijdens de tweede opkomst hebben we ons verdiept in wat nou eigenlijk wel en niet gezond eten is en de schijf van vijf. Ook hebben we wat lekkers gemaakt bij het kampvuur; een zelf geroosterde marshmallow tussen twee koekjes! Smullen!

De laatste opkomst was een bijzondere, het duurde langer dan normaal en het was ’s middags en het begin van de avond. We zijn zelf pizza’s gaan bakken bij domino’s en hebben geleerd hoe het bedrijf in elkaar steekt. Alle welpen zijn nu kampioen dozenvouwers. Om 17.00 kwamen de ouders en hebben we samen genoten van het heerlijke maal. Na het toetje kregen alle welpen hun verdiende kookinsigne uitgereikt. Al met al iets geslaagds om op terug te kijken.

Lijkt jou dit nou ook zo leuk en ben je een jongen tussen de 7 en 11 jaar? Kom dan een keertje kijken in de blokhut op zaterdagochtend van 09.30 tot 11.30!