Gidsen op kamp in Alphen

De gidsen van scouting Rijsbergen zijn 2 juni tot en met 5 juni op kamp geweest.

Donderdagochtend zijn we op de fiets vertrokken naar Alphen. Daar aangekomen hebben de gidsen het kamp opgebouwd. De tenten neergezet en de keuken gepionierd! ’s Avonds nog een rondje gelopen langs het Zand en een verstopspel gespeeld in het bos. Vervolgens hebben de gidsen nog even lekker bij het kampvuur gezeten en toen was het tijd om naar bed te gaan.

Op vrijdag hebben de gidsen een fietstocht gehad. Na deze fietstocht zijn we gaan zwemmen bij het Zand. ’s Avonds hebben we een spannend smokkelspel gespeeld. Daarna bij het kampvuur gezellig marshmallows roosteren.

De bosgolf van zaterdagochtend viel niet altijd mee met alle heuvels en bomen die in de weg stonden. ’s Middags kwamen de oudste welpen meisjes, zij vliegen volgend jaar over naar de gidsen. Zo konden ze alvast zien hoe de gidsen op kamp gaan en wat ze zoal doen! Zij zijn mee gaan zwemmen, want het was echt super lekker weer! Daarna hebben ze meegeholpen met het koken. Als afsluiting nog een spel en toen gingen de oudste welpen meisjes weer naar huis. ’s Avonds stond er nog een droptocht op het programma en de avond hebben we afgesloten met een kop warme chocomel en een stukje frikandel bij het kampvuur.

Zondag was het kamp helaas al weer afgelopen en zijn we moe maar voldaan teruggefietst naar Rijsbergen.

Lijkt je dit nou ook leuk!? Dan kun je voor meer informatie over de gidsen contact opnemen met Lieke van den Brand, 06-13752571 of kijk op de site: www.scoutingrijsbergen.nl. Je mag ook altijd een keertje langskomen op zaterdagochtend van 9.30 uur tot 11.30 uur bij de Blokhut!