Gidsen geïnstalleerd tijdens kamp

De gidsen van scouting Rijsbergen hebben een geslaagd weekendkamp gehad en hebben er nu een aantal leuke nieuwe gidsen bij.

De gidsen is een speltak van Scouting Rijsbergen en zijn meisjes van 10 t/m 15 jaar die elke week allerlei leuke dingen doen samen. Dit jaar kwamen er maar liefst 5 nieuwe gidsen bij de groep. Ze waren al een paar maanden bij de groep maar waren nog geen échte gidsen. Hiervoor moet je namelijk officieel geïnstalleerd worden, zoals dat heet. Daarom hadden de gidsen van 26 tot 27 oktober een weekendkamp georganiseerd.

Nadat de bedden klaargelegd waren hebben de meiden blokjesvoetbal gespeeld, pompoenen uitgehold en een superspannende film gekeken. Op zaterdag moesten de nieuwste gidsen het een ander doen om lid te mogen worden. Zo hebben ze onder andere eitjes gebakken, leren knopen en veel over de scoutinggroep geleerd. Ook werden er heerlijke kwarktaarten gemaakt voor de ouders die kwamen kijken. Met drie vingers omhoog en een glimlach op het gezicht zijn de nieuwe gidsen geïnstalleerd. De leden en leiding zijn allemaal heel blij met de nieuwe gidsen en gaan er samen een heel leuk jaar van maken. Wil je ook eens komen kijken? Dat mag! De gidsen komen elke zaterdag samen van half 10 tot half 12 in het scoutinggebouw in Rijsbergen.