Welpen werken aan pionierinsigne

De welpen van Scouting Rijsbergen verdienen ongeveer twee keer per jaar een insigne. Een insigne is een plaatje wat je op je scoutfit, de groene blouse bij de welpen, kan naaien. Dit plaatje kan verschillende thema’s hebben die je kunt verdienen en nu is dat ‘pionieren’.

Dolenthousiast waren de welpen toen ze hoorden dat ze hieraan gingen werken. Afgelopen zaterdag hebben ze nog een keertje geoefend met de basisknopen, de platte knoop en de mastworp. De welpen hebben het elkaar uitgelegd en goed samengewerkt. Dit is belangrijk voor dit insigne. Ook hebben ze touw getrokken en touwtje gesprongen.

Volgende keer gaan ze verder met het insigne en gaan ze echt pionieren, knopen met touw en houten palen. Ze gaan iets bijzonders bouwen voor op het scoutingterrein! Zin hebben ze er in elk geval vast allemaal in, jammer dat het niet volgende week is… Ben jij tussen 7 en 11 jaar oud en ben jij benieuwd wat er gebouwd gaat worden? Kom dan keertje meedoen en ernaar het zelf wat de welpen doen bij scouting! Tot zaterdag 9.30 uur! Neem van tevoren even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl, bel naar 06-13752571 (secretariaat) of kijk op www.scoutingrijsbergen.nl