Gidsen 11e en 13e op de RSW

In het weekend van 17-18-19 april zijn de gidsen naar de Regionale Scouting Wedstrijden geweest. Op dit weekend komen er kinderen van verschillende scoutinggroepen uit de regio de Baronie bij elkaar. Hier nemen de groepen het tegen elkaar op.

Op de RSW gaan de deelnemende scouts zelfstandig een weekend kamperenen worden ze op verschillende gebieden beoordeeld:  van tent opzetten, koken tot spelletjes.

Op vrijdagavond was de officiële opening waarna de gidsen hun kampeerterrein in orde konden gaan maken. Hierna volgde nog een avondspel.

Zaterdagochtend was iedereen al weer vroeg op. Vandaag stond er een tocht op de planning. Een tocht die ze gedeeltelijk op de fiets en te voet af moesten leggen. Ondertussen waren er op de posten verschillende opdrachten en spelletjes te doen. Hiervoor konden ze ook punten verdienen.

gidsen_rsw_2009

’s Avonds konden iedereen meedoen aan verschillende workshops. Van broodbakken op een kampvuur, met pijl en boog schieten tot dansen op de muziek van Shakira! Er was voor ieder wat wils.

Op zondagochtend was er nog een spellencircuit waarbij er goed moest worden samen gewerkt. Na  een gezamenlijke lunch kon iedereen starten met het opruimen van hun kampeerspullen.

Toen alles opgeruimd was kon eindelijk de uitslag bekend gemaakt worden. De gidsen van scouting Rijsbergen hebben dit jaar erg goed hun best gedaan. De groepen zijn op de 11e en 13e plaats geëindigd van de totaal 43 groepen.

Het was dus een zeer geslaagd weekend!