Gidsen 10e en 32e op de RSW

In het weekend van 23-24-25 april zijn de gidsen naar de Regionale Scouting Wedstrijden geweest. Op dit weekend komen er kinderen van verschillende scoutinggroepen uit de regio de Baronie bij elkaar. Hier nemen de groepen het tegen elkaar op. Dit jaar was het thema Feest, omdat scouting dit jaar 100 jaar bestaat in Nederland.

Op de RSW gaan de kinderen zelfstandig een weekend kamperen, natuurlijk wel onder toezicht! De kinderen worden op verschillende gebieden beoordeeld. Van tent opzetten, koken, een tocht lopen tot samenwerking bij spelletjes.

Op vrijdagavond was de officiële opening waarna de kinderen hun kampeerterrein in orde konden gaan maken. Hierna volgde nog een avondspel.

Zaterdagochtend waren de kinderen al weer vroeg op. Er stond een tocht op de planning. Een tocht die ze gedeeltelijk op de fiets en gedeeltelijk te voet af moesten leggen. Ondertussen waren er op de posten verschillende opdrachten en spelletjes te doen. Hiervoor konden ze ook punten verdienen.

’s Avonds konden de kinderen meedoen aan verschillende workshops. Van liedjes schrijven, een stormbaan tot boogschieten, voor ieder wat wils! De avond werd afgesloten met een echte band.

Op zondagochtend was er nog een spellencircuit en na een gezamenlijke lunch kon iedereen starten met het opruimen van hun kampeerspullen.

Toen alles opgeruimd was kon eindelijk de uitslag bekend gemaakt worden. De gidsen van scouting Rijsbergen hebben goed hun best gedaan, al staat de gezelligheid voorop! De groepen zijn op de 10e en 32e plaats geëindigd van de totaal 38 groepen.

Het was dus een zeer geslaagd weekend!

Lijkt jou dit ook leuk? En ben je een meisje tussen de 10 en de 15 jaar? Dan zijn de gidsen iets voor jou! Voor meer informatie, bel of mail naar Lieke van den Brand 06-13752571 gidsen.rijsbergen@hotmail.com of kijk op de website www.scoutingrijsbergen.nl

img-37981.jpg