Geslaagd overvliegweekend met een prachtige zondag.

Afgelopen weekend was het weer overvliegweekend bij Scouting Rijsbergen. In dit overvliegweekend gaan de oudste leden van hun oude naar hun nieuwe speltak, wat bij scouting “overvliegen” wordt genoemd.

Het weekend begon voor de explorers en leiding al op de vrijdagavond. Zij hebben een mooi object gepionierd, wat zondag gebruikt is voor het overvliegen. Overvliegen is niet alleen het woord wat gebruikt wordt om van de ene naar de andere speltak te gaan, het is ook echt een activiteit waar de overvliegende leden gebruik van maken.

Ondanks de slechte voorspellingen is het heel het weekend goed weer geweest, op een klein buitje op zaterdagavond na. Dit betekende dat de leden vooral veel buiten zijn geweest en zich hebben vermaakt in het bos en in het dorp. Op zaterdagmiddag werden er verschillende spellen gespeeld op en rond het gebouw, met groepstwister als afsluiting. Ook was zaterdagmiddag de scouting te bezoeken voor de open dag, waar allerlei foto’s en activiteiten te zien waren van de scouting. Zaterdagavond zijn de verschillende groepen hun eigen gang gegaan, met een film voor de bevers, een spel voor de welpen en “de hunt” voor de scouts en explorers.

Zo is de zaterdag voorbij gevlogen en was de tijd gekomen voor het overvliegen op de zondag. De ouders kwamen in grote getale kijken naar de overvliegende kinderen, die van de zeepbaan naar beneden gingen en zo naar hun nieuwe speltak vlogen. Er werd begonnen met de jongste speltakken, en aan het einde waren er ook nog enkele in- en wegvliegende leiding. Deze werden door de kinderen goed te grazen genomen, en onderaan de zeepbaan ontvangen met heel wat liters water.

Het was een erg geslaagd weekend, met heerlijk weer en een verassend zonnige zondag. De kinderen hebben zich goed vermaakt en ook voor de leiding was het een erg geslaagd weekend. Lijkt het je leuk om een keer mee te doen bij de scouting, en bijvoorbeeld eens te ervaren wat “de hunt” nu precies is, kom dan eens vrijblijvend kijken! Voor kinderen van 5 t/m 15 jaar op zaterdagochtend van 9.30-11.30 en voor de jeugd van 15 t/m 18 jaar op vrijdagavond van 20.00-22.00. Ook voor jeugd en volwassenen ouder dan 18 jaar is er plek: de plusscouts draaien eens in de maand op vrijdagavond (normaal gesproken de tweede vrijdag in de maand). Ook kun je komen helpen als (hulp)leiding op zaterdagochtend. Vind je het leuk kinderen te vermaken met een breed scala aan activiteiten, kom je dan uitleven bij de scouting en laat je uitdagen! Voor meer informatie, neem contact op via info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571 (het liefst na 19.00).