Explo’s bewandelen het criminele pad

Niet alleen op zaterdagochtend is er van alles te beleven bij de blokhut, maar ook op vrijdagavond is er gezelligheid! Één keer per maand hebben de plusscouts (de 18+ groep) bijeenkomst en elke vrijdagavond vind je de Explorers (15 t/m 18 jaar) van Scouting Rijsbergen.

Afgelopen vrijdagavond speelden ze een modern spel met behulp van hun smartphones. Dit spel heet ‘Crime Wave’ en iedereen heeft dan een plattegrond van het speelgebied. Op deze kaart zijn medespelers zichtbaar, evenals kluizen, kisten, politieagenten en zelfs een geldwagen! Het doel van het spel is zo veel mogelijk geld te verzamelen, deze speler wint. Geld zit in kluizen, die geopend worden met munitie uit de kisten. Dit moet je dus zien te verzamelen. Uiteraard kan je elkaar dwarsbomen en moet je oppassen voor de politie!

Het was hartstikke spannend en de Explo’s hebben keihard gerend door het dorp op zoek naar al dat geld. Benieuwd wie er heeft gewonnen? Volg ons dan op Facebook en Instagram. Wil jij ook een keer zo’n mega gaaf spel doen of een andere opkomst bijwonen? Dat kan! Neem vooraf even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571. Kijk ook eens op onze facebookpagina en instagram!