Decembermaand bij de Welpen jongens

De welpen jongens van Scouting Rijsbergen hoeven zich nooit te vervelen. Het is weer december en dat betekent een spannende en vooral drukke tijd.

Op 29 november werden de welpen uitgenodigd om ’s avonds langs te komen bij de scouting. Eigenlijk best vreemd…normaal is de club toch op zaterdagochtend? Maar alles werd al snel duidelijk. Twee zwarte pieten kwamen gezellig bij de welpen langs. Nadat iedereen gezongen, gedanst en enkele spelletjes gespeeld had, kregen zij allemaal hun verdiende pakje. Nadat de sint en zijn pieten het land weer hadden verlaten en de vlaggetjes weer waren opgeruimd, was de ruimte toch wel een stuk kaler geworden. Maar dat was niet voor lange duur, tijd voor kerstversiering!

Zaterdagochtend gingen de welpen met zn allen een boom kiezen. Na lang beraad hoe groot, hoe dik, de kleur en ga zo maar door, werd de beste boom afgezaagd en meegenomen op een bolderkar. Eenmaal terug aangekomen bij de Blokhut begon het feestje pas echt. De slingers, kerstballen, lampjes en andere versiersels werden tevoorschijn gehaald om de welpenruimte weer helemaal gezellig te maken. Na veel versierwerk kon de boom omhoog. Stevig in een bak met grond, want het zou toch zonde zijn als de boom van 3,5 meter om zou vallen. Nog even snel wat lekkers en het toen was het jammer genoeg al weer tijd om naar huis te gaan.

Gelukkig staat er volgende week nog een speciaal kerstprogramma voor de deur die het jaar vast en zeker goed gaat afsluiten. De activiteit wordt georganiseerd voor alle leden van Scouting Rijsbergen. We hopen alle leden te zien tijdens de activiteit en natuurlijk op de kerstborrel.