De zon schijnt weer in Hotsjietonia

Zaterdag 2 juni kwamen 125 zenuwachtige bevers, samen met 40 man leiding vanuit Regio de Baronie samen bij het terrein van scouting Rijsbergen. Ook de bevers van Scouting Rijsbergen namen deel aan deze regioactiviteit. De zon stond vandaag hoog aan de hemel en het beloofde een geweldig mooie Beverdoedag te worden.

Themafiguur Stuiter had alle bevers uitgenodigd om langs te komen, want er had een storm gewoed in Hotsjietonia. Fleur Kleur en Rebbel kregen hulp van een record aantal bevertjes. Door middel van allerlei leerzame spellen konden ze verschillende materialen verdienen om de brug, die door de storm was omgevallen, weer te repareren. De brug is een belangrijk onderdeel van alle activiteitengebieden van de bevers, vandaar dat de brug gerepareerd moest worden.

Bevers konden materialen verdienen door spelletjes waarin ze gingen seinen, vliegtuig bouwen, levend pacman, moddervoeten, water dragen met een vuilniszak, boomstamwerpen, afval scheiden en nog heel veel meer. Ook was er tijd voor dans en muziek, maar de grote stormbaan op het luchtkussen was toch wel het grootste spektakel.

Om half 1 was de gezamenlijke picknick, want van al dat werken hadden de bevers toch wel erge honger gekregen. En wat smaken die meegebrachte lekkernijen heerlijk als je met z’n allen eet en lekker buiten in de wei zit. Vlug vlug eten want oh er moesten nog meer materialen worden verzameld om de brug te repareren. En wonder boven wonder kwam het allemaal goed. Fleur Kleur en Rebbel waren enorm trots op alle bevers, alle materialen waren verzameld. Van elke Scouting vereniging moest de sterkste bever naar voren komen om de brug weer recht overeind te zetten.

Na een luid applaus stond de brug weer overeind en konden de bevers na het eten van een lekker ijsje met een trots gevoel naar huis.

20120602beverdoedagregiobaroniegroepsfoto11

Meer foto’s van beverdoedag 2012 zijn te vinden op www.erwinnet.nl