Boerderijfeest in de Blokhut

Van vrijdag 16 tot zondag 18 maart heeft scouting Rijsbergen haar groepsweekend gehouden. Dit jaar was het thema boerderij. Op vrijdagavond begon het kamp met een bingo voor de explorers en leiding. Ook werden er wat spelonderdelen uit de Lama’s gespeeld waarbij erg gelachen werd.

De boer en boerin waren op vakantie, een reden voor de dieren om feest te vieren op de boerderij! Samen met de leden van 5 t/m 18 jaar en leiding zijn er verschillende feestelijke activiteiten gedaan. Om een greep uit het programma te noemen; postenspel, stoelendans, versiering maken, wei verhuur, tosti’s bakken, etalagespel in het dorp, vogelvoer maken, ganzenbord en levend kwartet. Van al die spellen krijg je honger, de lunchpakketjes gingen er goed in en ook het appelhappen en tosti bakken was een succes.

Zaterdagavond hebben de verkenners, gidsen en explorers een dropping gelopen. Gelukkig heeft iedereen de weg terug kunnen vinden! Maar ook de boer en boerin hadden hun terugweg in gang gezet, ze zouden eerder terug komen dan verwacht. Dat betekende opruimen geblazen! Zondagochtend is alles netjes opgeruimd en zijn er nog spellen gespeeld, zoals het chaosspel, kraak de code en konijnenjacht. Om 14.30u was de boerderij weer netjes en konden de beesten weer hun rust terugvinden. Ook de leden van Scouting Rijsbergen gingen naar huis. We willen de leden bedanken voor hun gezellige aanwezigheid en de leiding bedanken voor hun inzet! Over 2jaar hopen we op nog zo’n succesvol groepsweekend.