Zomerkampen 2019 groot succes!

Afgelopen week was dé week waar de meeste jeugdleden van Scouting Rijsbergen het hele jaar naar uitkijken. Zomerkamp! Elke vijfde week van de basisschoolvakantie gaan de bevers, welpen, verkenners en gidsen op kamp. De explo’s gaan altijd de eerste week, zo kunnen sommige van hen mee als leiding in de vijfde week. Dit jaar ging de reis naar Dordrecht.

Voor de bevers begon het avontuur op zaterdagmiddag al. Er was een enge draak en de bevers moesten als echte ridders en prinsessen op zoek naar de gouden dasring! Ze hebben hun eigen bijpassende outfit gemaakt en hebben dapper de draak verslagen. Ook zijn ze nog naar de Biesbosch geweest en hebben ze lekker gespeeld in de speeltuin.

De welpen kwamen op zondag pas, maar bleven wel maar liefst vijf nachtjes slapen! Ze waren op uitnodiging van Dr. Onid naar Dordrecht gekomen waar een tijdmachine op hun stond te wachten. Uit deze tijdmachine ontsnapte de eerste nacht een dinosaurus..! De dino’s bleven elke nacht maar ontsnappen, maar gelukkig waren de welpen zo moedig om de tijdmachine te repareren en de dino’s terug te sturen. Uiteindelijk hebben ze iets slims bedacht waardoor de dino’s gewoon in hun eigen tijdperk bleven en niet meer ontsnapten… De welpen hebben gedurende de week veel spellen gespeeld, in het bos geravot, naar een speeltuin inclusief zwembad geweest en naar het grote zwembad om te zwemmen. Op donderdag was er gezamenlijk waterslagbal met de gidsen en verkenners. En zoals dat echt bij scouting hoort, elke avond kampvuur voordat het bedtijd was. Soms zelfs met echte scoutingkoekjes!

De gidsen en verkenners gaan altijd van zaterdag tot en met zaterdag op kamp. Een echt volle week plezier en vol avontuur. Op donderdag met de hele groep waterslagbal inclusief leiding. Gidsen en verkenners bouwen hun eigen keuken en slapen in een tent tijdens kamp. Samenwerking is hiervoor vereist en mooie herinneringen worden gecreeerd. Er zijn droppings gelopen, een hike gelopen, spellen gedaan en uiteraard een hoop vuur gestookt.

Benieuwd wat er nog meer gedaan is op kamp? Kijk dan eens op onze website www.scoutingrijsbergen.nl of zoek ons op op facebook voor nog meer foto’s!