Welpen verdienen EHBO insigne

De welpen van Scouting Rijsbergen hebben dit seizoen een aantal bijeenkomsten gevuld met het thema EHBO en veiligheid. Het thema werd afgelopen zaterdag op een gepaste wijze afgesloten, de jongens in de leeftijd van 8 t/m 11 jaar gingen namelijk op bezoek bij de brandweer in Rijsbergen.

In de kazerne werd uitleg gegeven over het reilen en zeilen bij de brandweer. Ook mochten de jongens de hele ochtend het werk van een echte brandweerman uitvoeren. Om eruit te zien als een brandweerman mochten de helm en een veiligheidsbril gepast worden. Daarna mochten de scouts meerijden in de brandweerwagen, met sirene nog wel! Dat was wel spannend, we kwamen uit bij een brandende auto die uiteindelijk geblust werd met schuim. Daarna mocht iedereen met de grote brandslang op de auto spuiten. Met de schuim die er nog lag, hebben we een nog een kleine schuimparty gehouden. Het werd een gezellige boel met op het plein achter de kazerne. De brandweer heeft ons ook laten zien hoe een autodeur eruit wordt geknipt, wat moet gebeuren als er iemand bekneld zit. Wauw wat stoer! De welpen jongens van Scouting Rijsbergen waren allemaal heel geïnteresseerd en hebben de brandweermannen goed geholpen. Zij hebben hun insigne dan ook welverdiend! Foto’s van deze super gave ochtend zijn te vinden in ons fotoalbum.

Komend weekend houden de welpen jongens hun weekendkamp in de Blokhut. Voor de Bevers staat komende zaterdag de bever-doedag voor de deur. Een aantal bevergroepen uit de regio de Baronie komen dit jaar naar Rijsbergen om allerlei activiteiten te beleven.