Welpen jongens Scouting Rijsbergen beleven geslaagde vriendjesdag!

Afgelopen zaterdag mochten de welpen jongens van scouting Rijsbergen zoveel vriendjes meebrengen als ze zelf wilden. Zo kwamen er een hoop nieuwe jongens kijken bij de welpen. Nadat er een gezellig begin was gemaakt met het bekende ouderwetse spelletje “krantenmeppertje”, waren alle namen opgenoemd en kon er gestart worden aan een gezellige dag!

Lekker het bos in om daar even te ravotten en daarna levend stratego te spelen. Het weer was niet het beste weer wat we de afgelopen week hadden gehad, maar dat mocht bij ons de pret niet drukken. Er werd heel wat afgelachen en allerlei verhalen werden verteld.

Maar af en toe konden de jongens ook serieus met een spel mee doen, waar ze toch voor stil moesten zijn. Weerwolven was dan ook zeer geslaagd, waarna het weer tijd was om buiten uit te gaan! Britse bulldog werd fanatiek gespeeld, waardoor de kleding van de jongens niet meer even schoon was als toen ze aankwamen. Maar zoiets kan gewoon allemaal bij scouting!

Normaal draaien de welpen tot half 12, maar voor deze speciale dag draaiden ze tot 3 uur. Omdat het zo gezellig was, vloog de dag zo voorbij. We hadden niet eens tijd om de spelletjes te doen die de jongens allemaal wilden doen. Kortom, tijd om dit snel eens over te doen!

Het was een geslaagde vriendjesdag, die we niet snel zullen vergeten!

Heeft u een zoon in de leeftijd van 7 tot en met 11 jaar die op zaterdag ochtend nog niets te doen heeft? Dan is hij van harte welkom om een keer te komen kijken/meedoen op zaterdag ochtend van half 10 tot half 12. Wilt u graag eerst meer informatie? Bel of mail dan met Miriam Smout (teamleidster welpen jongens) 06-20648815 of welpenrijsbergen@hotmail.com