Welpen Jongens beleven een fantastische dag tussen de dieren

image002Op 5 April was het dan zo ver, 20 trappelende welpen stonden aan de scoutingpoort te wachten tot eindelijk onthuld werd waar ze die dag heen gingen om hun tweede deel van het natuurinsigne te halen… helaas nog even wachten tot we er zijn. Snel de auto’s in en op naar de locatie.

Twee weken geleden zijn de welpen jongens van scouting Rijsbergen begonnen aan hun natuurinsigne een insigne die ze kunnen verdienen door alles van de natuur te weten te komen. Afgelopen zaterdag stond er een excursie naar Fokcentrum ‘De Baronie’ op de planning. Daar hebben de welpen een rondleiding gehad van Wilma en Ad op hun prachtige erf waar verschillende speciale dieren stonden,  allemaal echte Hollandse dieren. We zijn onder andere een oranje konijn tegengekomen, we hebben de eendjes zien zwemmen in een natuurvijver en ook de stoere welpen konden pas geboren kuikentjes, lammetjes en konijntjes niet weerstaan.

Ook hebben we hun pronkstuk de Chaamse Hoen natuurlijk niet overgeslagen. De oplettende welpen kregen gedurende de rondleiding een quiz waarvoor ze allemaal met vlag en wimpel voor zijn geslaagd! Tussen de middag hebben de welpen een overheerlijk (vers van de kip!) eitjes gebakken en daarna hebben de welpen een mooi huisje gemaakt voor de oorwurm want ook insecten zijn belangrijk in de natuur!  Al met al een hele geslaagde dag waarbij de welpen een dikke tien hebben gehaald voor dit deel van het insigne. Nog één club en dan hebben ze hem eindelijk gehaald…

Lijkt jou het ook leuk om een keer bij de Welpen Jongens van Scouting Rijsbergen mee te doen? Neem dan contact op met onderstaand email adres of telefoonnummer.

E-mailadres: welpenrijsbergen@hotmail.com
Telefoonnummer Lonneke Marijnissen: 06-30931227