Vrijwilligers Scouting Rijsbergen naar Scout-in11

Aanstaande vrijdag vertrekken 13 vrijwilligers van Scouting Rijsbergen naar de Scout-in. Scout-In11 is het tweejaarlijkse evenement voor alle leidinggevenden en vrijwilligers van Scoutinggroepen en -regio’s uit heel Nederland.

Drie dagen lang staat het festivalterrein bol van de activiteiten om de Scoutingvrijwilliger te laten groeien. Groeien op het gebied van leidinggeven, het ontwikkelen van uitdagende (spel)activiteiten en het onderhouden van een clubgebouw. Hoe stimuleer je teambuilding binnen je groep? Welke verzekeringen sluit je af voor je clubgebouw? Welke materialen heb je nodig voor je activiteiten? Aan welke evenementen neem je dit jaar deel met je groep? Op Scout-In11 kunnen de Scouts tijdens interactieve workshops antwoord krijgen op al deze vragen. Door het uitwisselen van ervaringen en het opdoen van inspiratie groeit, de vaak jonge, Scoutingvrijwilliger in zijn rol.

Naast de grote diversiteit aan workshops kunnen de Scouts deelnemen aan verschillende activiteiten, die ze kennis laat maken met het spelaanbod uit acht activiteitengebieden. Steeds passend bij het niveau en de leeftijd van de kinderen. Bij de activiteiten kunnen zij een leuk spel doen uit de activiteitengebieden; uitdagende scouting technieken, buitenleven, expressie, sport en spel, identiteit, samenleving, internationaal, veiligheid en gezondheid.

In de avonden zal er entertainment gepland staan, in diverse feesttenten zal er gefeest worden op de klanken van verschillende muziekstijlen.

Wij hopen dat de vrijwilligers van Scouting Rijsbergen veel ervaringen kunnen uitwisselen en groeien in hun rol en functie binnen de vereniging. Daarnaast wensen wij de leiding en leden van het bestuur enorm veel plezier het komende weekend!

Zoals reeds in een brief is aangekondigd; De wekelijkse bijeenkomsten van de speltakken komen te vervallen. Graag zien we jullie op vrijdagavond 23 en zaterdagochtend 24 september!

scout-in-logo-2011