Vossenjacht tijdens overvliegweekend

Heb jij zaterdagmiddag 22 september al iets te doen? Nee? Kom dan om 15.00 uur naar het Lindekensplein in Rijsbergen en doe mee met de vossenjacht die georganiseerd wordt door Scouting Rijsbergen! Deelname is gratis en het is geschikt voor iedereen van jong en oud.

Komend weekend gaan alle jeugdleden van Scouting Rijsbergen op gezamenlijk weekendkamp. Het thema van dit weekend is ‘overvliegen’. Met overvliegen wordt bedoeld dat de oudste leden van een speltak overgaan, overvliegen, naar de volgende speltak. Zo vliegen verschillende bevers, welpen, gidsen, verkenners en zelfs leiding over!

Bij scouting zit je een aantal jaar bij dezelfde speltak. Als je weer oud genoeg bent, vlieg je over naar de volgende groep. Zo ga je van oudste weer naar jongste en staan er allerlei nieuwe uitdagingen voor je klaar. Als oudste welp heb je bijvoorbeeld al wel leren knopen en pionieren, heb je geproefd aan het slapen in een tent, maar zodra je naar de verkenners of gidsen gaat, ga je dit uitbreiden en nieuwe dingen leren! Zo slaap je bij de gidsen en verkenners (bijna) altijd in tenten en pionier je je eigen keuken waar je dan je eten op kan koken.

Het overvliegen gebeurt altijd in september. Vaak staat er dan een heus object gepionierd door de leiding, plusscouts en explo’s waarmee iedereen naar de volgende speltak vliegt. Zo was er vorig jaar een waterglijbaan en is de kabelbaan ook al eens voorbij gekomen! Hartstikke spannend natuurlijk, dat overvliegen en het starten bij een nieuwe groep. Maar overvliegen doe je nooit alleen! Alle papa’s, mama’s, broertjes, zusjes, opa’s, oma’s en iedereen anders is er om aan te moedigen en dit speciale moment vast te leggen.

Komende zaterdag gaat de hele groep een vossenjacht doen. En dit is niet alleen georganiseerd voor leden van Scouting Rijsbergen… ook jij kan hieraan deelnemen! Vanaf 15.00 uur kan je op het Lindekensplein, voor de Plus, gratis een kaartje komen halen en zal er uitgelegd worden hoe het in zijn werk gaat. Je moet in elk geval zoveel mogelijk stempels verdienen door verkleedde figuren te vinden in het dorp! Spannend!

Benieuwd wat er dit jaar gepionierd wordt en hoe het weekend er verder uit ziet? Hou onze Facebook, Instagram en website in de gaten! Vond je de vossenjacht zo leuk dat je een keertje wil komen kijken wat scouting precies inhoudt? Dat kan ook! Neem vooraf even contact op en ervaar het zelf.