Terugblik zomerkamp verkenners

Alle speltakken van Scouting Rijsbergen zijn het afgelopen weekend weer begonnen aan een gloednieuw scoutingseizoen. In de zomervakantie heeft de leiding vol enthousiasme weer activiteiten bedacht. Maar de zomervakantie stond ook in het teken van het jaarlijks zomerkamp! We blikken met de verkenners terug op de afsluiting van het vorige seizoen, hun zomerkamp in Valkenswaard.

De verkenners verbleven van zaterdag 28 juli t/m zaterdag 4 augustus in de bossen van Valkenswaard. Hun kamp stond in het teken van de Maffia. Bij aankomst werd de vrachtwagen vol met spullen door de jongens en leiding uitgeladen. Daarna zijn ze begonnen met het opbouwen van hun kamp. Verkenners slapen namelijk niet in een gebouw, maar slapen in tenten op een veld in een bos. Zij hebben een aantal slaaptenten, maar er moest ook worden gedacht aan een keuken en een materiaaltent. Iedere dag moesten zij zelf een maaltijd bereiden op een vuurtje.

Elke dag stonden er activiteiten op het programma in het teken van de Italiaanse Maffia. Het programma was heel gevarieerd en vond het grootste deel in het bos plaats. Iedere avond werd daarom ook gecontroleerd op tekenbeten. Ook stonden de avonden in het teken van een kampvuur. Daar werden spannende verhalen, grappen verteld en liedjes gezongen. Woensdagavond was er gelegenheid voor de ouders om de kampen te bezoeken, iedere speltak had dan ook een voordrachtje verzonnen. De verkenners hadden een bokswedstrijd in maffiastijl in petto. Gelukkig kwam iedereen zaterdag 4 augustus gezond en wel terug van het kamp.