Sportieve groet van de leiding

Eens in de twee jaar vindt het leidingweekend van Scouting Rijsbergen plaats, dit jaar was het gepland in het laatste weekend van september. De leiding geeft een terugblik op het gezellige weekend.

De leiding kwam vrijdagavond 28 september samen bij de blokhut in Rijsbergen. Hier kregen we te horen dat we een spijkerbroek moesten vullen met spullen die we nodig hadden voor één nacht. Na wat wikken en wegen wat perse mee moest, zijn we met auto’s, en spijkerbroeken, naar Made vertrokken. Daar zijn we op een boot gestapt naar ‘de Vischplaat’ in Nationaal Park de Biesbosch. Gelukkig kwam iedereen droog aan de overkant en werd de avond al snel geopend met een kampvuur. De volgende morgen werd het kampvuur weer aangemaakt, we hebben toen lekkere verse eitjes gebakken als ontbijt.

Na het stevige ontbijt werd de groep in tweeën verdeeld en zijn er allerlei spellen gedaan. Ook zijn we gaan kanoën in Nationaal Park de Biesbosch. Na deze sportieve activiteit zijn we aan het einde van de middag weer met z’n allen de boot op gegaan en hebben we het vaste land weer opgezocht. Hier hebben we de reis vervolgd naar Raamsdonksveer, waar een heerlijke BBQ ons stond te wachten. Na het smullen aan de BBQ zijn er nog een aantal spellen gespeeld en daarna kon de leiding bij het kampvuur genieten van verwarmde marshmallows met een lekker drankje en snackje erbij. Nadat iedereen zijn buikje vol had, hebben we overnacht in Raamsdonksveer en zijn we de volgende ochtend weer terug richting Rijsbergen gereden. We vonden het een erg gezellig kamp en kijken nu alweer uit naar het leidingweekend over twee jaar. Natuurlijk doen wij met de leiding onderling nog meer leuke dingen, zo staat op 9 november een quiz gepland voor de leiding en de leden vanaf 15 jaar, ook wel de explorers genoemd.

Lijkt het jou ook leuk om op zaterdagochtend voor de kinderen een leuk en uitdagend scoutingprogramma te maken. Dan ben je altijd welkom om eens vrijblijvend te komen kijken en/of te helpen als hulpleiding. Neem contact met ons op via, info@scoutingrijsbergen.nl