Wat doe je bij Scouting Rijsbergen?

Ik ben praktijkbegeleidster en groepsbegeleidster bij Scouting Rijsbergen. In die functie begeleidt je nieuwe leidinggevenden en ook de leiding die al wat langer bij scouting binnen een speltak leiding geeft.

Hoe lang ben je al bij Scouting Rijsbergen?

Ik ben sinds 1984 lid van Scouting en sinds 2015 betrokken bij Scouting Rijsbergen als begeleidster. Mijn kinderen zitten inmiddels ook al een aantal jaren bij Scouting Rijsbergen, momenteel bij de welpen en verkenners.

Wat maakt scouting leuk voor jou?

Kinderen kunnen zichzelf zijn en zich heerlijk uitleven samen met hun vriendjes en vriendinnetjes. Ze leren op allerlei vlakken en groeien naarmate ze ouder worden in hun zelfstandigheid, ze dagen zichzelf en elkaar uit en werken samen met elkaar.

Wat doe je in het dagelijks leven?

Ten eerste ben ik moeder van drie lieve zoons, daarnaast ben leerkracht in het basisonderwijs en als er nog wat vrije tijd over is, dan organiseer ik bij Scouting Nederland trainingen en grote evenementen voor leidinggevenden.

Waar kunnen we je ’s nachts voor wakker maken?

Liever niet, ik slaap erg graag. Maar als je dan echt met een lekker broodje kroket of een heerlijk ijsje komt, vooruit, dan wil ik wel wakker worden.

Wat is het leukste/gaafste dat je ooit gedaan hebt bij de scouting?

Poeh… dat is een lastige vraag. Scouting is juist zo leuk omdat je zoveel verschillende dingen kan doen. Je begint meestal als jeugdlid, daarna willen veel jongeren leiding gaan geven, je kan trainingen volgen om jezelf verder te ontwikkelen. Ik ben daarna zelf ook trainingen gaan geven. Eerst in de regio, daarna landelijk. In de afgelopen 15 jaar heb ik ook veel grote evenementen mee georganiseerd voor Scouting Nederland en we zijn ook regelmatig te vinden op een scoutingkampeerterrein nabij Utrecht waar we de scouting kampeerders verwelkomen en samen met hun mooie weekenden en kampen beleven. Dat totaalplaatje maakt dat scouting altijd leuk blijft!