Slimme meiden bij de scouting

scouts_RGBWie denkt dat leren altijd saai is heeft het mis! Bij scouting Rijsbergen hebben ze een gezellige groep meiden die weten dat leren ook leuk kan zijn.

De gidsen (meisjes in de leeftijd van 10 tot 15) zijn druk bezig met de voorbereidingen voor een regionaal kamp. Hiervoor moeten ze een hoop vaardigheden beheersen. Het zou zomaar kunnen dat je hebt zien lopen door Rijsbergen. Ze hebben namelijk geoefend om met verschillende tochttechnieken de weg te vinden. Met een kaart en kompas kan je bijna net zo veel als een tomtom! De meisjes hebben ook uitleg gekregen over het zogenaamde ‘pionieren’. Dit is een bouwwerk maken door palen met touw aan elkaar te knopen. Dit klinkt misschien een beetje stom maar omdat de groep zo gezellig is was het toch leuk! De komende weken zullen ze nog leren een tent op te zetten en gaan ze helemaal zelf een maaltijd koken.

Rijsbergen is binnenkort dus een paar superslimme meiden rijker! Ben jij benieuwd geworden en wil je eens komen kijken? Dat mag! Kom eens naar de blokhut op zaterdag van 09:30 tot 11:30 en wie weet heb jij er binnenkort een paar superslimme vriendinnen bij!