Regionale scouting wedstrijden

Regionale Scouting Wedstrijden

Op 7, 8 en 9 april zijn de gidsen naar de Regionale Scouting Wedstrijden geweest. In elke regio is zo’n wedstrijd.  Vorig jaar zijn de gidsen 1e geworden en dit jaar 5e van de 53 ploegen. Scouting Rijsbergen is een gezellig scouting en op RSW doen we dan ook gezellig mee. Op RSW leer je verschillende mensen kennen en dat is zeker leuk.

Dit jaar was de RSW in Rijen. Op een RSW doe je verschillende dingen, een tocht om je tochttechnieken toe te passen, je tent opzetten en een keuken pionieren. Ook speel je verschillende spelletjes voor punten. In totaal kan je 1000 punten verdienen. De meeste groepjes die voor de winst gaan halen tussen de 750 en 850 punten. Als je wint ga je naar de LSW. Dit zijn de Landelijke Scouting Wedstrijden waar de beste groepjes van iedere regio komen. De gidsen vinden gezelligheid het belangrijkste.

Nienke

10 dingen die je leert bij de Gidsen:

1. Je leert hoe je een keuken maakt van palen en touw.
  2. Je leert hoe je een tent op zet en afbreekt.
  3. Je leert hoe je vuur maakt en er veilig mee om gaat.
  4. Je leert tochttechnieken.
  5. Je leert allerlei verschillende soorten knopen.
  6. Je leert hoe je moet pionieren.
  7. Je leert hoe je moet koken.
  8. Je krijgt EHBO les.
  9. Je leert een fluitkoord maken.
  10. Je leert met een zakmes omgaan.

Sien Hendriks

5 dingen over Scouting Rijsbergen

1. We hebben 6 groepen: de Bevers, de Welpen, de Gidsen, de Verkenners, de Explo’s en de Plusscouts.
  2. Gidsen: de Gidsen zijn met zijn 6en en 2 leiding. We doen er allemaal spelletjes, tochten lopen, pionieren en koken..
  3. Evenementen: We hebben verschillende evenementen door het jaar heen zoals: Installatieweekend, HNK, Carnaval, Regionale Scouting Wedstrijden, Meikamp, Pasen en Sinterklaas.
  4. Opening: alle groepen hebben een aparte opening dat kan een lied , dansje of een rijm zijn.
  5. Insignes: We werken bij de gidsen veel aan insignes. We hebben al veel insignes op onze blouse zitten voor bijvoorbeeld: tochten lopen, EHBO, sport en spel, hout hakken, pionieren en kamperen en nog veel meer.

Iraida

Wist je dat….

– we op zaterdagochtend van 9.30 uur tot 11.30 uur bij de Blokhut zijn.

– Scouting Rijsbergen op zoek is naar meer leiding! Dus kom vooral kijken.

– we vaak spelletjes spelen.

– we bijvoorbeeld Britse Buldog, Mazlo, tikkertje, tien tellen in de rimboe of hockey spelen.

– je ook tochttechnieken en pionieren leert.

– onze scoutingblouse al behoorlijk vol met insignes zitten.

– we soms ook uitstapjes maken, bijvoorbeeld naar een reptielenhuis.

– we verschillende kampen hebben: installatieweekend, RSW, HNK, overvliegweekend, meikamp en zomerkamp.

– we de gezelligste scouting van Nederland zijn!

– we naast de kinderboerderij zitten met ons gebouw.

– we altijd een mooie vlag hebben op kamp

– gidsen heel cool zijn.

– de gidsen 1e zijn geworden op de Regionale Scouting Wedstrijden van 2016.

Merel en Anna