Oud & Nieuw 2012 bij Scouting Rijsbergen

Vrijdag 28 December was er een Oud & Nieuw bijeenkomst bij Scouting Rijsbergen.

DSCN1373

De Bevers en welpen hadden spelletjes van oud naar nieuw. Zo speelde ze babybal en zakdoekje leggen in de prehistorie bij een holbewoner. Oudhollandse spellen zoals koekhappen en skilatten race bij de boer. Was er een hippie uit de flowerpower tijd, spellen van nu en een heus ruimtewezen uit de toekomst met een gezellig spel Top of the Socks.

De scouts en explo’s vermaakten zich met een levende versie van De Kolonisten van Catan. Waarbij ze geld konden verdienen (en verliezen) door spelletjes te doen als eenentwintigen, champagne glazen pakken en ik wed dat ik het kan. Met dit geld kochten zij grondstoffen om gebouwen als een oliebollenkraam of een vuurwerk winkel te kopen.

DSCN1375Ook waren de ouders en andere familieleden uitgenodigd voor een lekker drankje. Zo konden ze genieten van een heerlijk glas glühwein terwijl de leden voor hun een eigen lied zongen over Scouting Rijsbergen. Toen de klok twaalf uur sloeg was er vuurwerk om het nieuwe scoutingjaar in te luiden!

Scouting Rijsbergen wenst iedereen een fantastisch 2013!