Op zoek naar een schat

De bevers van Scouting Rijsbergen kunnen terugkijken op een super weekendkamp. Het weekendkamp had dit jaar het thema ‘piraten’.

Toen alle bedden klaargelegd waren en de frietjes opgegeten waren, kwam Aad Piraat langs. Hij was opzoek naar een schat, maar had geen schatkaart! Natuurlijk waren de Bevers er om hem te helpen. Vol goede moed gingen de Bevers opzoek naar stukken van de schatkaart. Helaas werd het al snel donker en mistte de Bevers één stukje. Ze hebben nog lekker gesmuld bij het kampvuur en zijn toen hun bedjes ingekropen.

Gelukkig konden ze de volgende dag opzoek naar het laatste stukje van de schatkaart, deze werd gelukkig gevonden! Nu konden ze opzoek naar de schat. We moesten gaan zoeken in het bos naast het Scoutinggebouw. Na een lange zoektocht werd de schat gevonden, vol parels en dukaten. Iedereen kreeg van Aad Piraat een dukaat. En zo konden de Bevers en Aad Piraat tevreden naar huis.