Nog 59 nachtjes slapen…

… tot zomerkamp 2018 voor Scouting Rijsbergen!! Als je het aan verschillende leiding en leden vraag, is dit de leukste week van het scoutingjaar. In de vijfde week van de basisschoolvakantie gaan alle speltakken er op uit. De jongste groep, de bevers, gaan een aantal nachtjes, de welpen (van 7-11 jaar) gaan bijna een week en de gidsen en verkenners (11-15) gaan maarliefst 8 dagen op avontuur. De explo’s (15-18) gaan in de eerste week al een week op kamp, zij gaan ook vaak naar het buitenland.

De leiding is al een tijd bezig met alle voorbereidingen te treffen. Thema’s bedenken, locaties bekijken, uitstapjes plannen… En leuk dat alle kampen weer worden!

Buiten zomerkamp in elkaar draaien, is de leiding het hele jaar door bezig met leuke activiteiten en opkomsten organiseren. Zo zijn er gedurende het jaar verschillende weekendkampen. Gezamenlijk, met heel Scouting Rijsbergen. Maar ook gezamenlijk met alle leden van die leeftijd met regionale activiteiten. Zo hebben de scouts, de gidsen en verkenners, elk jaar RSW in april. De bevers zijn afgelopen weekend nog naar een Bever-doe-dag geweest! Een dag waar alle bevers van de regio samenkomen en samen een leuke dag beleven en spelen. De welpen hadden zelf een kamp, een ouder-kind-weekend dit keer. Alle welpen mochten een papa of mama meenemen! Heel erg  gezellig, goed gewerkt aan de samenwerking en een leuk weekend gehad met z’n allen.

Explo’s hebben daarentegen geen leiding, zij hebben begeleiding. Een groot verschil! De explo’s plannen alles zelf en de begeleiding, ja, begeleidt ze daarbij. Terwijl de bevers afgelopen weekend feestten op de bever-doe-dag, bevond de explogroep zich in ’s Gravenzande. Helemaal zelf georganiseerd gingen ze op kamp. Tenten opzetten, vuur maken, kaneelbroodjes maken boven dit vuur, barbecuen op een kampvuur, allerlei scoutingactiviteiten. Ze hadden een uitstapje gepland naar Fort 1881. Hier hebben ze veel nieuwe dingen geleerd over de tweede wereldoorlog en even uitgewaaid op het strand. Explo’s mogen natuurlijk heel erg laat opblijven, dus hebben ze ’s nachts nog een nachtcache gelopen. Dit is een geocache die speciaal voor in het donker is!

Het seizoen is nog niet voorbij, er staan nog een hoop leuke dingen gepland! Ben jij benieuwd wat er nog gaat gebeuren? Wil je een keertje mee komen doen om te ervaren hoe leuk scouting is? Ben jij tussen de 5 en 18 jaar oud, kom een keertje langs! Neem vooraf even contact op, kijk op onze site www.scoutingrijsbergen.nl of onze facebookpagina.

Ben je nieuwsgierig naar hoe het allemaal georganiseerd wordt en wil je graag een handje helpen? Dat kan natuurlijk ook! Kom vrijblijvend kijken en wie weet noem jij jezelf over een tijdje leiding van Scouting Rijsbergen.