Meikampen en de Zomermarkt voor Scouting

Alle leden van Scouting Rijsbergen gaan door het jaar heen op verschillende kampen. In de zomervakantie vinden de zomerkampen plaats, deze duren het langst en zijn het grootste feestje. Echter zijn er meer leuke kampen en zo waren er afgelopen mei een aantal groepen op kamp. Daarnaast was Scouting Rijsbergen afgelopen zondag te vinden op de Zomermarkt in Rijsbergen.

Lekker weer betekent meer naar buiten! Nou zie je in het weekend geregeld leden van Scouting Rijsbergen buiten, ook als het wat minder mooi zomerweer is. Rondom de Blokhut worden allerlei activiteiten georganiseerd. Zo worden er spelletjes gedaan, maar ook gepionierd of aan insignes gewerkt.

Zowel de bevers, als de welpen, gidsen en plusscouts zijn in het voorjaar op kamp geweest. Voor de plusscouts is dit het enige kamp dat plaatsvindt. Met Pinksteren vertrokken zij naar Brouwershaven. Hier hebben zij een leuk weekend gehad met een hoop verschillende programma’s. Digitale vlaggenroof, primitieve nasi van het kampvuur, bezoek aan het watersnoodrampmuseum, zelfgemaakte escaperoom en het bouwen van zandsculpturen behoorden tot de planning. Aurin is gekroond tot echte Robinson bij de Expeditie Robinson op zaterdagavond. Ook is er een mooie geocache gelopen door de duinen.

De welpen vertrokken in hetzelfde weekend als de bevers ook kamp hadden richting Raamsdonksveer. Zij hebben het kunstenaarsinsigne afgerond door het maken van gepersonaliseerde shirts voor zomerkamp en ze hebben een toneelstuk opgevoerd voor alle ouders met hun zelfgemaakte sokpop. De bevers waren op dat moment bij de bever-doe-dag. Het regionale evenement voor de kleinste jeugdleden van de scouting.

De gidsen bleven lekker in de buurt. Met een fietstocht kwamen zij aan op het kampterrein waar zij hebben kunnen oefenen met hakken en zagen. De gidsen boffen altijd met het weer en zo ook dit jaar. Ze zijn nog naar Etten-Leur geweest om het pannenkoeken-ruilspel te spelen en hebben ’s avonds pannenkoeken gegeten, want zij hadden genoeg weten te ruilen.

Afgelopen zondag was het Zomermarkt in Rijsbergen. Scouting Rijsbergen is hier ook altijd aanwezig met leuke activiteiten om te doen. Dit jaar was er een grote klimwand mee en konden er losse spelletjes gespeeld worden. Ondertussen kijkt iedereen uit naar de zomerkampen in de zomervakantie. De Explorers gaan de eerste week en de rest van de groepen de vijfde week van de basisschoolvakantie. Waarheen en wat de thema’s zijn, blijft nog even een verrassing!

Wil jij ook meedoen met dit soort leuke kampen of activiteiten? Kom dan een keertje kijken op Scouting! Vanaf 4,5 jaar tot hoe oud je zelf wil. Voor iedereen is er wat te doen. Neem vooraf even contact op via de website www.scoutingrijsbergen.nl.