Wat doe je bij Scouting Rijsbergen?

Ik ben (team) leiding bij de welpen. Daarnaast ben ik ook lid van de plusscouts van Scouting Rijsbergen.

Hoe lang ben je al bij Scouting Rijsbergen?

Daar moest ik SOL (scouts online) eventjes voor nakijken… In 2005 ben ik als jeugdlid bij Scouting Rijsbergen terecht gekomen. Ik begon toen bij de Gidsen. Van 2003 tot 2005 heb ik daarvoor eerst nog bij de, toen nog, kabouters gezeten in Zundert. Er was geen vervolg groep meer in Zundert dus kwam ik in Rijsbergen terecht! Daarna ben ik doorgestroomd naar de Explo’s en uiteindelijk ben ik in 2011/2012 begonnen als leiding bij de welpen jongens destijds. Inmiddels zijn de meiden er bij gekomen en ben ik nu dus leiding bij de welpen.

Wat maakt scouting leuk voor jou?

Scouting is voor mij ontzettend belangrijk. Mijn leukste, gekste en avontuurlijkste herinneringen heb ik gemaakt bij de Scouting. Scouting gaat voor mij over vriendschap en samen een heleboel leuke dingen beleven. En die leuke herinneringen gun ik ieder kind wat ik tegen kom bij de scouting. Daarnaast is het leuke aan leiding zijn dat je iets kan leren aan de kinderen. Zowel dingen als teamwerk,  doorzettingsvermogen en samen spelen, maar ook praktische dingen zoals pionieren en koken bijvoorbeeld.

Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven werk ik op het terrein bij Amarant als persoonlijk/groepsbegeleider op een woning en dagbestedingsgroep. Daar worden veel spellen die de welpen spelen in elkaar geknutseld door de cliënten ;).

Waar kunnen we je ’s nachts voor wakker maken?

De welpen presteren het al een aantal jaar om mij in ieder geval voor álles ’s nachts wakker te maken. Maar aangezien het hier denk ik om eten gaat: kaas gaat er altijd wel in!

Wat is het leukste/gaafste dat je ooit gedaan hebt bij de scouting?

Pfoe, daar kan ik écht niet in kiezen. Ik heb zoveel leuke dingen gedaan toen ik zowel jeugdlid als leiding was. Ik denk dat ik dan ga kiezen voor mijn favoriete kamp. En dat is voor mij het zomerkamp! Van die week geniet ik zo ontzettend. Ondanks de korte nachtjes is het de meest fantastische week van het jaar en elk jaar ook weer een succes! Alles in die week is gewoon heel erg leuk en het is ontzettend gezellig om een week samen te zijn met de welpen en medeleiding.
En dan voeg ik stiekem nog een ding toe; Ik vond het ook heel leuk dat we met het 70 jarig bestaan allemaal leuke activiteiten gepland hebben gedaan.