Lekker weekend

Ieder jaar organiseren de speltakken van Scouting Rijsbergen hun weekendkamp. Afgelopen weekend was het tijd voor het weekendkamp van de welpen meisjes. Vanaf vrijdagavond tot zondag hebben zij allerlei avonturen beleefd met kok Krista. De meiden in de leeftijd van 7 t/m 11 jaar hadden namelijk hun kamp in het thema ‘koken en bakken’, en daar mag een echte kok natuurlijk niet bij ontbreken.

Het hele weekend werd kok Krista door de kinderen ook wel Kokkie genoemd. Ze hebben samen boodschappen gedaan, menukaarten gemaakt en tafelkleden versierd. Daarnaast hebben de welpen meisjes veel lekkere dingen klaargemaakt, zoals heerlijke marshmallows bij een gezellig kampvuur, wafels, zelfgebakken figuurfrietjes, aardbeientiramisu, soepen, zelf gemaakte broodjes en nog veel meer! Natuurlijk zijn de kinderen ook actief geweest, want met al die lekkere hapjes moet er ook bewogen worden. De scoutingspellen werden uit de kast gehaald en ook hebben ze lekker buiten kunnen spelen en een speurtocht gelopen.

Als afsluiting zorgden de kinderen zondag voor hun gasten in het restaurant, hun ouders werden namelijk uitgenodigd om te komen eten. Al dit harde werken werd beloond met een mooie insigne. Als scout kun je allerlei insignes halen. Om een insigne te behalen, moet je een aantal opdrachten uitvoeren. Je kunt insignes verdienen in je groep en ook tijdens een landelijk scouting-evenement. De welpen meisjes hebben hun insigne DIK verdiend!

Lijkt het jou ook leuk om eens te komen kijken? Neem dan contact op via welpenmeisjes.rijsbergen@hotmail.com

DSCN1006 DSCN1016