Wat doe je bij Scouting Rijsbergen?

Ik geef leiding aan de welpen en ben lid van de plusscouts! Verder doe ik er allerlei losse taakjes naast, zoals bijvoorbeeld het beheren van de Facebook (https://www.facebook.com/scoutingrijsbergen/) en Instagram (scoutingrijsbergen) van Scouting Rijsbergen.

Hoe lang ben je al bij Scouting Rijsbergen?

Ik heb het op moeten zoeken, maar ik ben lid geworden in 2006. Via de gidsen en explo’s doorgerold in mijn functie als leiding bij de Welpen, waar ik sinds 2011 leiding ben. Met de oprichting van de plusscouts in 2015, ben ik daar ook begonnen.

Wat maakt scouting leuk voor jou?

De vrijheid die je hebt! In principe is er niks onmogelijk, zolang het maar veilig blijft. Dit heb ik geleerd toen ik bij de explo’s leerde zelf programma’s in elkaar te zetten. Niks was te gek, regel het maar! Als kind kun je je heerlijk uitleven en jezelf zijn. Je leert omgaan met anderen en elkaars kwaliteiten benutten. Iedereen is goed in iets anders, maar zorg maar dat je zo effectief mogelijk inzet. Samen sta je sterker en kom je veel verder. Dit blijf je ontwikkelen en je blijft leren. Verder vind ik het heerlijk om buiten bezig te zijn (met zowel de welpen als de plusscouts) en op avontuur te gaan. Ook zit mijn beste vriendinnetje bij scouting die het heel leuk maakt 😉

Wat doe je in het dagelijks leven?

Hebben jullie even..? Ik leer voor HBO verpleegkundige en als ik dat heb gedaan, wil ik nog verder voor operatieassistente. Voor verdere vragen over mijn dagelijks leven verwijs ik je door naar mijzelf op zaterdagochtend na 11.30 uur ????.

Waar kunnen we je ’s nachts voor wakker maken?

Vakantie! Mega toffe activiteiten die iets korter van duur zijn, mag ook.

Wat is het leukste/gaafste dat je ooit gedaan hebt bij de scouting?

Oei, dat is heel lastig. We hadden een super gaaf stadsspel georganiseerd door een begeleiding bij de explo’s ooit, dat zou ik morgen zo weer willen doen. Verder het zomerkamp in Brexbachtal met de explo’s in 2013 en het welpenkamp in Bergen op Zoom in 2016. Oh en Scout-In is elke editie een groot succes! Ik hoop dat ik nu niet iets belangrijks vergeet haha.