Wat doe je bij Scouting Rijsbergen?

Ik ben begeleiding bij de explo’s, waar ik de jongeren van 15 t/m 18 begeleid in het maken van hun programma’s binnen de spelgebieden van Scouting Nederland. Samen met mijn medeleiding proberen we ze tips en ideeën te geven om leuke, uitdagende programma’s neer te zetten. Verder ben ik lid van het bestuur, en regel wat zaken voor de PR. Het plaatsen van stukjes in de bode, en activiteiten waarmee we onszelf kunnen laten zien in het dorp.

Hoe lang ben je al bij Scouting Rijsbergen?

In 2012 ben ik begonnen als welpen leiding, dus nu al enige tijd actief bij Scouting Rijsbergen. Intussen geen welpen leiding meer, maar explo begeleiding en lid van het bestuur.

Wat maakt scouting leuk voor jou?

Ik vind het ontzettend leuk om kinderen te zien groeien, en daar een steentje aan bij te kunnen dragen. Ook bij de jongeren kun je veel inzicht geven en laten zien hoe je voor een groep staat, een spel duidelijk uitlegt, of hoe je een spel een leuke twist kunt geven. In de paar uurtjes per week, maar zeker op zomerkamp, kun je erg veel betekenen voor de kids en bouw je echt een band op, en dat is erg tof.

Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik ben Project Engineer bij Philips, in de medische industrie.

Waar kunnen we je ’s nachts voor wakker maken?

Wraps met gehaktvulling! Of een lekkere pasta.

Wat is het leukste/gaafste dat je ooit gedaan hebt bij de scouting?

Het pionieren van een tokkelbaan voor het overvliegen was erg leuk en gaaf om te doen. Het bleef allemaal mooi staan en de kinderen hebben ervan genoten!