Installatiedag welpen Scouting Rijsbergen

Afgelopen zaterdag was het voor de welpen tijd voor de jaarlijkse installatie. Ondanks dat er door corona niet een heel weekend was, werd er naar het speciale moment van de installatie toegeleefd. Er is een actieve dag vol leuke activiteiten van gemaakt.

Na het openen zijn de welpen begonnen met een mysterie op te lossen in het spel Levend Cluedo. Tijdens het Levend Cluedo moesten de welpen door samen te werken erachter te komen wie de dader was, welk wapen er was gebruikt en op welke locatie het mysterie heeft plaats gevonden.

Na even rustig ranja te hebben gedronken met een gezonde snack, zijn de welpen verdergegaan met een aantal rondjes voetje van de vloer en het wasknijperspel, hierbij moeten ze proberen om iedereen bij hun eigen team te laten horen, door de wasknijper die anderen hebben te proberen af te pakken.

Door heel de ochtend te rennen begon iedereen natuurlijk honger te krijgen en toen kwamen de kinderen achter de verrassing dat ze tafelfriet kregen. Waarna de nieuwe welpen nog even oefenden, voor dat de activiteit van de dag zou beginnen.

Na een hele dag in spanning af te moeten hebben gewacht was het dan zo ver. De nieuwe leden van de welpen werden geïnstalleerd. Een voor een hebben de nieuwe welpen de belofte af gelegd. Nadat de welpen samen de welpenwet hebben uitgesproken zijn hun insignes opgespeld. Ook zij horen nu écht bij de welpen.

In verband met corona mochten de ouders niet komen kijken, de leden mistte niks. Bij de installatie hoort net als altijd het cake eten zonder je handen waarbij de welpen laten zien dat je van cake met slagroom eten zonder je handen te gebruiken lekker vies kan worden.