Installatie weekend Welpen

Welpen van Scouting Rijsbergen houden hun jaarlijkse installatie weekend

Op vrijdag avond staan 12 paar trappelende voetjes in het lokaal van de welpen bij Scouting Rijsbergen. Want; er staat een kamp voor de deur, wat we bij de welpen het installatie weekend noemen. Op vrijdagavond zijn we begonnen met spelletjes in het donker; top of the socks en nachtwacht. Daarna hebben we onze pyjama aangedaan en zijn we in bed gekropen om de film Junglebook te kijken.

Zaterdag hebben de welpen in het dorp een spel gespeeld; het 007 spel. Het ging over spionage, de welpen moesten wel twee spionnen zoeken in het dorp die een opdracht voor hen hadden. Gelukkig hebben ze de spionnen gevonden, na heeeeeeel veel mensen ondervraagd te hebben en konden ze de opdracht uitvoeren! In de middag hebben de welpen gewerkt aan het ‘IK insigne’. Een insigne waar ze bij een eerdere club ook aan gewerkt hadden en dit was het laatste deel. Ze zijn in de kinderboerderij op zoek gegaan bij welk ‘nest’ ze dit jaar horen. Daarna mochten ze met hun nest groepje hun eigen nest versieren en regels maken. In de avond hebben we nog een spelletje levend cluedo gespeeld en nog een film gekeken.

Zondag was het tijd voor de installatie, feest! Wel 4 welpen hebben wij officieel mogen verwelkomen bij onze groep. Nadat de welpen waren geïnstalleerd heeft iedereen het IK insigne ontvangen en hadden we een heerlijk feestelijke traktatie om het leuke weekend af te sluiten.

Ben jij benieuwd hoe ’top of the socks’ ‘nachtwacht’ en ‘levend cluedo’ gaat? Of hoe een insigne er uit ziet en wat een nest precies is? En ben je tussen de 7 en 11 jaar? Kijk even op onze site en neem contact met ons op! De welpen hebben bijeenkomst op zaterdagochtend van 9.30-11.30. Neem van tevoren even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl of bel naar 06-13752571 (secretariaat).